LifeAboutEmi.blogg.se

Åsikt - Debatt

Publicerad 2012-08-26 11:56:47 i Allmänt

Tänkte att vi kunde diskutera lite om skolan. De flesta tycker numera att skolan är tråkigt (...som en fängelse) och skolkar därför mycket. Vad tycker du? Är det rätt enligt dig att skolka? .. Har du skolkat nån gång.
Enligt mina räkning så hittade jag flera positiva skäl till varför man ska gå i skolan.

Positiva skälen:
• Du lär dig att skriva och läsa
• Du får nya vänner
• Du får lära dig andra språk, dvs. Eng, Fr och Sp m.m
• Du får någon läxa som du kan göra när du inte har något att göra i fritiden
• Du blir omtyckt ju mer du är duktig ( alltså anses vara bra)
• Du lär dig nya kunskaper

Negativa skälen:
• Man kan bli mobbad
• Man får för många läxor (inte enligt mig, men..)

- Hittar inte mer att skriva, men skriv ni era åsikter så lägger jag upp dem där :)

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2012-08-26 13:05:20

Jag är mobbad och har inga vänner,
jag har skolkat massor men jag
vill nå mitt dröm jobb, så nu har jag slutat med att skolka. ändå att jag inte har några vänner och blir slagen och sårig så ska jag lägga all tid jag har på skolan nu.

Svar: Oj.. verkar som om du har det lätt. Jag vill att du ska veta att jag finns för dig. Ignorera alla bara så kommer de sen ner och pussar dina fötter. Ge de ingen att mobba dig, säg ifrån. Säg till en kurator. Slå de (okej, inte så menat , men Aja, slå tillbaka så får de veta hur det känns.) Styrka är inget man har, utan styrkan är det du ska skapa, tänk på det. Menade absolut inte att du/ni skulle bli sårade av det jag skrev. Kram.
lifeaboutemi.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela